vrijdag 23 juli 2010

Onderweg naar Kiel

2 jaar voor deze blog in het leven geroepen werd, beleefden we al een avontuur. Geen Engels avontuur, maar een Zweeds-Noors äventyr/eventyr.
Het begrip bloggen kenden we toen nog niet. Onze ouders hielden we via de mail op de hoogte van onze belevenissen onderweg.
Voor de compleetheid van de blog is het wel leuk om ook deze reis vast te leggen. De details van 9 jaar geleden weet ik uiteraard niet meer, maar de hoofdlijnen moet lukken!
Wat waren we nog jong toen... En Mat was er op de een of andere manier nog niet bij ;-)

Op vrijdag 23 juli 2010 vertrokken we om 7.45 uur uit Middelharnis voor onze eerste meerweekse (is dat een woord?) gezamenlijke vakantie. Bij Bad Bentheim, net over de grens in Duitsland, stopten we en dronken koffie uit een meegebrachte thermosfles. Waarschijnlijk hebben we die op het picknicktafeltje laten staan, want bij latere reizen heb ik die nooit meer gezien ;-)

Bij Hamburg belandden we in de file. Gelukkig redden we het om ruim op tijd in de haven van Kiel aanwezig te zijn. De Stena Germanica ligt al op ons te wachten!

De auto's worden geparkeerd en we zoeken onze hutten op: we zitten met z'n allen naast elkaar! Daarna verkennen we het schip. En wordt dat van alle kanten op de gevoelige plaat vastgelegd.

Om 18.45 uur vertrekken we richting Zweden.

We blijven nog een tijd aan dek om de zonsondergang achter het Deense eiland Langeland vast te leggen.
Helaas wordt het daarna al gauw te koud en te donker en gaan we onze hutten opzoeken. Het moment dat de veerboot onder de Grote Beltbrug doorvaart, missen we dus helaas...