dinsdag 31 juli 2018

Dag 1 - IJmuiden

En dan is het weer zover: zomervakantie!
Dit jaar staat er een reis naar Schotland op het programma. We willen de North Coast 500 rijden en een bezoek brengen aan de Buiten Hebriden.
We starten de reis met z'n vijven. Later deze week wordt het gezelschap nog uitgebreid, is de bedoeling. Maar dat merken jullie dan vanzelf ;-)

Rond 15.00 uur ontmoeten we elkaar maandagmiddag op het Sluisplein in IJmuiden. We kunnen al vrij snel inchecken en mogen direct de boot inrijden. Daarna zoeken we onze hut op. De Hakbijl family zit op deck 6 en Jan en ik naast elkaar op deck 8. Helaas dit keer een binnenhut, dus zonder uitzicht.

We drinken een bakje koffie en kijken wat rond op de boot.

In het restaurant genieten we van een uitgebreid buffet. Ondertussen, zo tegen 17.30 uur vaart de boot de haven van IJmuiden uit.

Windmolenpark in de Noordzee.

's Avonds is het heerlijk in de zon!

Zodra de zon weg is, is het gelijk fris en gaan we maar snel naar onze hut.
We spreken af om de volgende ochtend elkaar om 7.00 uur bij het ontbijtbuffet te zien.

1. Heeey... het is weer zo ver, we kunnen weer meegenieten! Ik dacht: ff kijken of het jaarlijkse summer event van Betty en haar dierbaren al begonnen is. En ja hoor, 't is al de tweede dag zelfs!! 'n Ont-zet-tend fijne vakantie toegewenst!! Ik lees in m'n luie stoel wel mee... ;)

2. Ha kinderen, je tante springt nu pas in. Slokdarmkolieken en na de morfine overgeven t/m een maagbloeding maandagavond. Dát had ik nog niet gehad, sorry voor het klagen. Nu spring ik er vol in. Dit was al weer erg leuk. Zoon Hans maakte deze reis jaren geleden ook eens met de boot. Maar hij ging verder per trein, tot strakkies

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.