zaterdag 4 augustus 2012

Leycroft Valley - Perrancoombe

Vanmiddag rond 16.30 uur zijn we op het Leycroft Valley vakantiepark aangekomen.

Rond 8.45 uur vertrokken we vanuit het hotel in Limpley Stoke. We hadden plannen om onderweg nog van alles te bezoeken, zoals Cheddar Gorge en Exmoor. Omdat het toch al een behoorlijke reis was, besloten we om bovenstaande bestemmingen links (in werkelijkheid eigenlijk rechts) te laten liggen en toch voor de snelweg (M5) te kiezen. Wel hebben we een stop gemaakt in Tintagel om de ruïnes van het Tintagel Castle te bekijken. Helaas waren Tanja en Betty er niet op gekleed (met name de schoenen waren het probleem...) om een wandeling over de gladde, natte rotsen te maken. Zeker toen een andere bezoeker vlak voor ons onderuit ging, leek het ons verstandig om niet verder te gaan. Wel hebben we deze fotootjes kunnen maken (en nog een fikse regenbui over ons heen gehad...).

De ruïnes van Tintagel Castle, dat rond 1240 door graaf Richard van Cornwall werd gebouwd, prijken op een heuveltop die omring wordt door verweerde leisteenkliffen. De graaf liet zich ertoe verleiden om op deze afgelegen, winderige plek een kasteel neer te zetten, omdat het volksgeloof wilde dat King Arthur hier geboren was. Op het terrein is veel aardewerk uit het oostelijke Middellandse Zeegebied gevonden. Het dateert van rond de 5e eeuw en wijst uit dat hier, lang voor de bouw van het kasteel, een belangrijk handelscentrum lag. Wie er ook heeft gewoond, men kon zich duidelijk een luxe levensstijl veroorloven.

Via het kasteel voert een pad naar de kerk van Tintagel.

In Newquay hebben we nog wat boodschappen gedaan en daarna zijn we doorgereden naar Perrancoombe. Het vakantiepark ligt in een vallei, veel uitzicht is er dus niet. De zee (Atlantische kust!) is heel dichtbij. De huisjes zien er erg mooi en verzorgd uit. En we hebben allemaal onze eigen hot tub (niet dat ik er in ga...). Maar het idee is leuk.

Nu nog een lekker wijntje... en dan gaan we naar bed.
De kerk begint hier overal om 11.00 uur, dus we kunnen uitslapen.

1. Wat hebben jullie weer veel meegemaakt, superleuk deze verslagen. We houden ons alvast aanbevolen voor julli trip van volgend jaar.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.