woensdag 1 augustus 2012

Snowdon - Llanberis

Een lange dag vandaag! Om 8.30 uur zaten we aan het ontbijt in het Waterloo Hotel. Na het ontbijt vertrokken we direct naar Llanberis.

Om 11.00 uur hadden we een ritje met de stoomtrein geboekt. Met een trein van de Snowdon Mountain Railway gingen we naar de top van de Snowdon op 1085 meter hoogte (de hoogste berg van Wales). We waren mooi op tijd, dus konden we al met de trein van 10.30 uur mee! De rit duurde ongeveer 45 minuten. Er was veel te zien, helaas was de top van de berg in wolken gehuld.

Boven hadden we 30 minuten de tijd om de summit te beklimmen. Dat ging niet helemaal vanzelf. (Op de foto's goed te zien!) Veel bewondering voor mensen die deze hele klim te voet maakten...! (Een wandeling van zo'n 14 km, over een hoogteverschil van 975 meter).

We staan op de top! Maar waaien er wel haast weer af...

Op de terugweg hebben we geprobeerd nog wat mooie plaatjes te schieten. Door de regen ging dit niet druppeloos...

Tijdens de lunch kwam Freek met een folder op de proppen van Stone Science, een museum over fossielen, stenen en dinosaurussen. We hadden nog geen middagprogramma vastgesteld, dus leek ons dit wel leuk voor hem. Het was even zoeken in de buurt van Talwrn en Pentraeth, maar we hebben het gevonden. Freek heeft erg genoten, vooral van de film die hij zag. Oom Jan kon even bijslapen...

Full speed wilden we terugkeren naar Betws-y-Coed, helaas was er een vrachtwagen dwars gaan liggen. Zodoende hebben we bijna twee uur over 3,5 mijl gereden.

Uiteindelijk kwamen we in Llanberis aan waar we een eetstop maakten. Helaas waren ze daar ook niet van de snelste soort. Na 50 minuten stond ons eten op tafel. Omdat we toch al laat waren, stopten we nog twee keer om wat plaatjes te schieten van The Llanberis Pass.

Uiteindelijk waren we tegen 21.00 uur thuis. Nu inpakken, want morgen verkassen we naar Bath.

1. Hoi,
    Prachtige foto's zeg! Als je die foto op die berg bekijkt, denk je, in welk jaargetijde zijn jullie daar?! Fijne vakantie verder en groetjes!
    Petra

2. Ja, dat is het gevaar in Engeland... Maar al met al genieten we! groetjes, Tanja

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.