dinsdag 6 januari 2015

Sydney - dag 3‎

‎Hallo Hollanders,

Hierbij onze laatste blog van de laatste dag van ons downunder‎ avontuur!
Het was vandaag een schitterende zonnige dag in Sydney. We hebben, na een beetje uitslapen, ons ontbijtje genomen en zijn toen met een stadsbus naar Bondi Beach gegaan. Bus 333 deed er wel een halfuurtje over door de stad heen, maar zet je dan ook precies bij het strand af. We hebben even over Bondi Beach gelopen en zijn toen bij Iceberg, het zwembad in zee begonnen aan de famous Bondi to Cogee walk, een prachtige 5,5 km wandeling die de klifstranden volgt van Bondi naar het zuidelijker gelegen Cogee. Clovely, Bronte en Fishcreek‎ zijn tussengelegen strandjes in klifinhammen die we passeerden. Dat alles met een strak blauwe lucht en zonnetje maar net niet te heet voor de wandeling. Lekker dus.
Bij Cogee hebben we ons omgekleed in de voorzieningen die daar bij elk strandje voor zijn en hebben we lekker in de golven gedoken en aan het strand gelegen.

Na de stadsbus teruggenomen te hebben van Cogee naar Circular Quay waren we zo weer in ons hotel. We hebben nog even onze rooftop swimmingpool and spa gebruikt, waar 2 blonde moeders (het leken zussen) met hun 10 kids (hoe het verdeeld was weten we niet) zich ook lieten uitleven in het badje. Die hadden plezier! Wij ook, net zo als de meeste andere mensen die er waren, maar een enkele chagrijnige strandstoeldame schoof toen ze de kans kreeg gelijk naar het uiterste plekje dat beschikbaar kwam, want 10 kids in het spaatje naast haar ligstoel zette haar gezicht op onweer :)

We hebben onze dag afgesloten bij Buckleys op het terras aan Circular Quay. AL met chicken breast en tapwater en Arjen met een Lamb, quinoia (ofzo) en een pinot noir. Top!

Zo gaan we vroeg naar bed om nog even te slapen. 3.00 uur nemen we de de taxi naar het vliegveld en dan om 6.00 uur vliegen we via Dubai weer naar Schiphol.

Groeten van Anne Laura en Arjen

1. Als ik goed gerekend heb, vliegen jullie over drie kwartier... Een goede reis gewenst!!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.