vrijdag 17 juli 2015

Strandhaus Monchgut (Lobbe) Rugen

17 juli 2015... Eindelijk is het zover: ons reisavontuur begint vandaag!
Rond de klok van 7.00 uur word ik door Jan opgehaald en vertrekken we richting carpoolplaats bij Papendrecht, waar de rest van het gezelschap (bestaand uit Arjen, Tanja, AL + Mat en F) aansluit.
De reis verloopt voorspoedig en een eindje voor Osnabruck stoppen we voor een bakje koffie.

Daarna gaan de dames achter het stuur en wordt er in een vlot tempo doorgereden tot voorbij Bremen. Ondertussen is het 12.00 uur geweest, dus lunchen we hier gelijk. De heren kruipen na de lunch weer achter het stuur. We maken ons op voor de drukke route langs Hamburg. In het verleden hadden we hier tot 2x toe enorm veel last van Stau und baustelle, maar vandaag valt het mee. Een aantal keer wordt er flink geremd en staan we haast stil. Rond 15.00 uur zijn we net Wismar gepasseerd en stoppen we opnieuw, deze keer voor benzine en we drinken gelijk wat op het terras. De laatste kleine 200 km. mogen de dames weer achter het stuur. De snelweg tot aan Stralsund is goed te doen. Bij Stralsund rijden we over een enorme brug het eiland Rugen op. (Jammer dat ik moest rijden, anders had ik nog wat mooie fotootjes kunnen schieten ;-). De navigatie stuurt ons over de toeristische route... We rijden over asfalt in allerlei stadia van ontbinding... Verder komen we over een kasseienweg (schrijf ik dat zo?). Je mocht er met 80 km over heen, maar harder dan 30 leek mij onverantwoord.

Rond 17.30 uur arriveren we op de plaats van bestemming. Na een poosje relaxen op de hotelkamer, was het tijd voor een hapje eten. Aan het eind van de weg zit een restaurant waar je prima kunt eten,  uiteraard namen we een ijsje na. Dat mocht wel vandaag, omdat T&A vieren dat ze 18 jaar getrouwd zijn. Alsnog van harte!

Na het eten zijn we nog even naar het strand gelopen, waar je mooi uitzicht hebt over de Oostzee. Natuurlijk nog gauw wat fotootjes geschoten en de trouwreportage van T&A dunnetjes over gedaan.

Nu gaan we op tijd naar bed. Gute Nacht, liebe Leute!

1. Leuk weer, je vakantieverhalen! Ja, het staat wel stoer hè Bets, jij achter 't stuur op de Autobahn! ;)
    En Tanja en Arjen: van harte gefeliciteerd!! Dat er nog maar vele goede, gezonde, liefdevolle jaren mogen volgen! Feik.
    Ik kijk weer met belangstelling uit naar 't vervolg van jullie belevenissen! Fungeert Jan morgen weer als kerkelijk verslaggever? ;)
    Tschüss!

2. Hallo familie, een beetje later dan gewoonlijk, maar het was hier chaotisch. We waren de eerste 2-3 dagen te moe om te kijken, de vakantiewas moest weg en de koffers op z'n plaats. Maandagmorgen kwamen de schilders tegen 7 uur voor de buitenboel, afijn, veel regen op de kilo's schilfers verf die er af kwamen. De straten voor en achter waren niet meer om aan te zien. en door de wind was het huis binnen 2 uren stoffiger dan je voor mogelijk houdt. Nu is het weer een beetje ordelijk, zowel binnen en buiten. Een vlotte reis merk ik wel maar met zoveel chauffeurs is dat ook wel haalbaar. Veel plezier alvast.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.