dinsdag 25 juli 2017

Dag 6 - Van Guernsey naar Jersey

De laatste dag op Guersney! Omdat de boot pas om 16.40 uur vertrekt, hadden we genoeg tijd om nog wat te ondernemen.
Na een kleine wandeling, ontbijt, spullen inpakken & uitchecken rijden we rond 10.00 uur bij het Imperial Hotel weg.

We stopten bij de Guernsey Pearl, waar je tickets kunt kopen voor het scheepswrakmuseum.

Het scheepswrakmuseum is gevestigd in Fort Grey, vanaf het fort heb je een mooi uitzicht over de baai.

In 1807 is de HMS Boreas vergaan op het Hanois reef. Dit kanon werd in 1974 opgedoken, op het kanon staat het wapen van George III.

In het museum lazen we nog veel meer verhalen over schepen die hier in de buurt vergaan zijn. Dat waren er best veel.
Ook waren er enkele vitrines met spullen die opgedoken zijn. Interessant om te zien!

Bij de Guernsey Pearl dronken we een bakje koffie en keken even rond in het winkeltje.
Daarna reden we naar een supermarkt, waar we drinken en een broodje kochten om vervolgens naar Icart Point te rijden om een klifwandeling te maken.

We liepen tot aan Jaonne Bay, waar we via een lange trap naar beneden gingen. Het laatste stukje moest zelfs via een ladder...
Onderweg genoten we van het prachtige uitzicht. Op de foto's is de mooie kleur van het water helaas niet zo goed te zien.

Het was best behoorlijk warm en dan zo'n inspanning leveren... Op de terugweg werd er dan ook regelmatig even gestopt om op adem te komen.

Vervolgens reden we naar St. Peter Port, waar we alvast bij de haven parkeerden.
Tegen 15.30 uur checkten we in. De familie Hakbijl moest weer een extra controle ondergaan...

Het bleef heel rustig op het terrein. Slechts zo'n 8 auto's wilden met deze boot mee.

Toen we aan boord reden, stonden er nog heel veel mensen aan dek. Niet iedereen ging dus in St. Peter Port van boord.

In ongeveer een uur voeren we naar St. Helier op Jersey. De zee was erg kalm, maar helaas werd het wel grijs en bewolkt.

We vonden al gauw ons hotel in St. Helier. Na alle bagage uitgepakt te hebben, genoten we rond 19.00 uur van een diner.

En werd door sommige leden van het gezelschap de stad nog even onveilig gemaakt...

Welterusten!

1. Hallo fam, we genieten van de foto's (de complimenten voor de maak-(sters))en staan versteld van de enorme maaltijden die jullie wegwerken met zo'n clubje. Zoals oma Braber altijd zei: Je kom nie om van d'n hoenger in ieder geval. Heeft A.L. al dreig-apjes gestuurd in de trand van; dit is de laatste keer dat...... :-)) Doe haar ook de groeten, geniet lekker verder, jullie treffen goed weer denk ik? Zonnig en koel?

2. Hallo tante Cor,
    Het weer was op Guernsey behoorlijk zonnig en warm. Hier wat koeler en, vandaag, bewolkt. Morgen wordt het wat zonniger. De temperatuur net in de 20. Prima te doen dus!
    Het eten is hier idd prima, maar AL zorgt gelukkig ook goed voor zichzelf ;-) Groetjes!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.