donderdag 20 juli 2017

Dag 1 - Cancale, Bretagne, Frankrijk

Hallo beste volgers,

We zijn weer onderweg! Deze keer met een iets kleiner gezelschap, omdat Lau niet gemist kan worden bij de AH. Helaas moeten wij haar dus wel missen... Maar goed, niet langer getreurd ;-)

Vanochtend rond 8.00 uur werd ik door Jan opgehaald. De kofferbak van de Volvo blijkt een stuk kleiner dan van de VW. Hij had me vooraf al gewaarschuwd en ik had er bij het inpakken rekening mee gehouden, toch belandde een deel van de bagage op de achterbank.

In de regen lieten we Flakkee achter ons en reden richting het zuiden. Iets na de grens ontmoetten we bij Kruibeke de andere 4 reisgenoten en gingen we verder op pad.

De reis verliep zeer voorspoedig. Rond 11.15 uur stopten we voor koffie en kochten gelijk een broodje voor tussen de middag.

We kwamen langs veel bekende plaatsen waar we al eerdere vakanties doorbrachten en haalden herinneringen op.
Ook betaalden we regelmatig tol...

Le Pont de Normandie

Le Mont St. Michel

Na een stop om benzine in te laden, reden we in 1 keer door naar Cancale. Om 16.15 uur kwamen we daar aan.
We verblijven vannacht in La Mansardiere, een bed&breakfast aan de Rue du Commandant Charcot.
Er zijn 4 kamers, die we alle 4 bezet houden. Zodoende is door onze komst de b&b 'fully booked'.

Na de auto's op het voorplein te hebben geparkeerd, werd er ingecheckt en uitgeladen. Na even relaxen op de kamers, gingen we het dorpje verkennen.
Cancale ligt direct aan het water. Het is een echte vissersplaats met veel mossel- en oesterkwekerijen. Er schijnt 336 ha aan oesterbedden in de baai van Mont St. Michel te liggen.

Bij La Villa Blanche aten we een hapje. Er stonden uiteraard veel visgerechten op de kaart, maar gelukkig was er voor de niet-liefhebbers ook goed eten!

Na het eten liepen we een rondje langs het water, over een pier, klommen omhoog naar een mooi uitzichtpunt (over het pad van de Douaniers), liepen langs de niet-afgebouwde Eglise Saint-Méen op de Place de la Republique en kwamen op een gezellig marktje met allerlei streekproducten terecht.

Muurbloempje...

En ontdekten, pa, dat ze ook hier nog steeds pro Duits zijn ;-)

Daarna vonden we het welletjes geweest en zochten ons b&b op.
Om 8.30 uur verwacht monsieur ons aan het ontbijt!
Bonne nuit.

1. Ah, merci beaucoup pour ce premier récit de voyage! Bonne nuit aussi! Et à demain, j'espère.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.