zaterdag 21 juli 2012

Edinburgh, we zijn er!

Gistermiddag om half zes vertrokken we uit de haven van IJmuiden.



Zonsondergang op de Noordzee.



Na een voorspoedige reis arriveerden we vanochtend om 9.00 uur Engelse tijd in Newcastle. Ondanks dat het een heel rustige zee was, ben ik toch behoorlijk misselijk geweest. Dat kwam vast omdat het eten in het buffetrestaurant aan boord erg lekker was en ik iets te veel opgeschept had...

Het slapen lukte ook niet echt. Ik weet nu wel dat de halve Noordzee vol staat met boorplatforms e.d. Niet te geloven hoeveel lichtjes je 's nachts ziet! Als je goed zou kunnen springen, zou je de boot niet nodig hebben om in Engeland te komen ;-) 
Een ontbijtje vanochtend zat er voor mij nog niet in, maar dat heb ik gelukkig ondertussen weer ingehaald! 
Het ontschepen ging vrij snel, maar daarna moesten we allemaal nog langs de UK Border Control waar onze paspoorten gecontroleerd werden. En daarna moesten we natuurlijk links gaan rijden. Bij de eerste rotonde was het erg vreemd! De rit naar Edinburgh verliep verder erg voorspoedig, na ruim twee uur waren we er. 
Alleen door diverse wegafzettingen was het vrij lastig de weg te vinden naar het hotel.


Dat ligt midden in het centrum. 
Per ongeluk hebben we een stukje busbaan genomen, hopelijk komt er geen bekeuring... 
 Straks gaan we de stad bekijken en ergens wat eten en zal ik nog wat fotootjes uploaden. Hier nog wat foto's van de aankomst in Newcastle:





1 opmerking:

  1. Jammer dat je door eerdere gulzigheid je ontbijtje moest missen, maar je hebt nog tijd genoeg om van de Britse ontbijten te genieten. Veel plezier.

    Adri

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.