donderdag 26 juli 2012

Loch Lomond Holiday Park

Vanochtend zaten we al om 8.00 uur aan een stevig ontbijt in het Duisdale House Hotel. We wilden nl. al vrij vroeg vertrekken, omdat we de ferry wilden nemen van Armadale naar Mallaig (zonder vantevoren te hebben gereserveerd).

De auto (met chauffeur) staat al klaar!

Gelukkig was het niet druk en konden we met de boot mee!
Na 20 minuten varen, waren we aan de andere kant.

Nog een laatste blik op Skye...

En op het eiland Eigg...

En wie z'n autoalarm gaat weer af door het deinen van de veerboot?!

Op het mainland passeerden we het Glenfinnan Monument. Dit monument is opgericht ter herdenking van hen die in 1745 de jacobitische opstand van Bonnie Prince Charlie steunden. Hij plantte zijn vaandel voor het eerst in Glenfinnan (bron Capitool Reisgidsen).

Onderweg stopten we bij Neptune's Staircase. Dat zijn 8 sluizen achter elkaar in het Caledonian Canal. Deze sluizen zijn ontworpen door Thomas Telford. Het overbrugt een hoogteverschil van 19,5 meter over een lengte van 457 meter. Er waren net drie boten in de eerste sluis, leuk om te zien! Je moet wel over veel geduld beschikken om hier doorheen te varen, het duurt namelijk 90 minuten (niets voor mij dus!).

Mooie natuur onderweg (deze foto's zijn allemaal uit een rijdende auto genomen...).

Daarna reden we door naar Fort William waar we geluncht hebben en natuurlijk ook nog even gewinkeld... Rond 16.00 uur waren we in Inveruglas bij ons chalet op het Loch Lomond Holiday Park. De huisjes zijn leuk gelegen aan het Loch Lomond. Freek is al aan het zwemmen en vissen! En 's avonds gezellig met een wijntje op het terras. Er zitten hier ontzettend veel muggen, dus we zijn al vrij snel naar binnen gevlucht.

Omdat free wifi hier nog niet is uitgevonden, zit ik nu in de receptieruimte achter een stokoude computer deze blog te typen (met diverse wachtenden achter me). Foto's uploaden wordt dus nu even niets. Ze volgen hopelijk z.s.m.

1. Kees en Esther26 juli 2012 om 23:14

Ha Arjen, Tanja, Jan, Betty, Anne Laura en Freek,

Leuk zeg, heb net even jullie blog bekeken! Ziet er echt super mooi uit hoor, ben jaloers op jullie ;-) Leuk om zo jullie belevenissen te kunnen lezen. Geniet er lekker van en tot spreeks!

Groetjes,
    Kees en Esther

2. Wat leuk om te lezen! Helaas heb ik minder leuke herinneringen aan Fort William omdat we er een auto-ongeluk kregen tijdens onze huwelijksreis, maar het is daar zo mooi. Geniet ervan! En groeten aan Freek van Matthias!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.