dinsdag 6 augustus 2019

6/8 Death Valley

Vanochtend hebben we buiten ontbeten bij het restaurant van Zion Mountain Ranche.
Omdat ze een trouwerij voorbereiden, waren de tafels en stoelen buiten in het gras gezet en was het ontbijt in buffetvorm met uitzicht op de Bisonkudde die er achter staat in een enorme prairie-achtige weide.
De pony’s die bij het restaurant rondliepen en baby Bizon Betty (was verstoten door de kudde aan de andere kant van het hek), kwamen zo’n beetje aan tafel staan.

Na koffers inpakken en uitchecken en nog even downloaden bij de receptie vertrokken we voor een lange rit naar Death Valley.

Eerst nog een keer Carmel Scenic Highway door Zion National Park en door Springdale richting o.a. Washington (niet D.C) waar we een Walmart lunch gescoord hebben. En een ruime liter coldbrew coffee in een fles van Starbucks die niet meer dan een kopje koffie koste :)

Via de Noordkant van Las Vegas reden we de Zarragossa Vallei in. Steeds meer werd het weer ruige woestijn, maar het was bewolkt en waaide hard. Alsof je over de Moerdijkbrug reed. En zelfs regen! maar ook draaiwinden, die stof de lucht inzogen en veel bewolking.

Vervolgens reden we Death Valley in. De temperatuur stijgt snel. Bij Zabriskie Point keken we even op het viewpoint. 50 meter omhoog lopen vanuit de auto is dan met een zware hitte en warme wind al genoeg, terwijl de temperatuur maar heel gewoontjes is voor daar. Vanavond was het begin van de avond 44 graden en morgen geeft de verwachting 46 aan.

Vervolgens inchecken bij The Ranch in Death Valley in het gehucht Furnace Creeck (een soort oase met aan de rand een reservaatje met wat caravans en Shoshone indianen en een resort met twee hotels veel palmen zwembad, tennisbanen en zelfs een golfbaan met een groene grasmat en een museum buiten over de lokale boraxwinning waar ze zeep van maken.

Onze kamer is een soort geschakelde patiobungalow met weer twee tweepersoonsbedden en gelukkig goede airco. De achterkant komt uit op een grasveld en daarachter sportvelden en het zwembad.
Na even relaxen was het zwembad ons volgende doel. Heerlijk water, goed diep en lekker duiken en zwemmen dus.

Daarna hebben we weer prima gegeten in het restaurant. Vorige keer hadden we (Freek en Arjen in 2016) hier de enorme tomahawk van 36 oz (meer dan een kilo vlees aan een enorm bot). Hij stond nog steeds op de kaart, maar die hebben we nu maar laten staan en het gedaan met iets normalere porties.

Na terugkomst hebben we de was nog gedaan in de laundry met diverse was- en droogmachines aan de rand van het campingdeel. Niet jaloers op campers en zelfs stacaravans in het idyllische maar bloedhete Furnace Creek die daar stonden.
Daarna weer gezwommen.

Morgen rustig aan en wat dingen hier in de buurt bekijken is het plan.