dinsdag 12 augustus 2014

Kenmare, Healy Pass & Caha Pass

Vandaag waren we allemaal vroeg op. De dag begon met een cursus pannenkoekenbakken gegeven door Anne Laura aan ome J. De pannenkoeken smaakten prima als ontbijt en dat mag wat mij betreft morgen weer! Daarna werd er alvast een toetje in elkaar gedraaid. Hoe dat precies heette ben ik  vergeten, er ging in ieder geval veel chocolade in. Ook maakten we het avondeten alvast ovenklaar. Een vooruitziende blik van mijn zuster, want we waren redelijk laat thuis!



Na de koffie gingen we winkelen in Kenmare. Er werd kleding gekocht, maar ook lekkere whiskey fudge en een mooi fotoboek van de omgeving.




Na de lunch vertrokken we voor een boottocht met de Star of Kenmare door de Kenmare Bay. Onderweg genoten we van het mooie uitzicht en van de zeehonden op de Greenane Islands. Ook zagen we op de oever nog een aantal mooie kasteeltjes. Een ervan schijnt te koop te zijn, maar dat bedrag is vast iets boven ons budget... Na een uurtje waren we weer terug.

















Gisteren hadden we al een rondje gemaakt over het Beara Peninsula. De Healy Pass hadden we toen over geslagen. We reden eerst over een smal weggetje, vlak langs het water. Als er een tegenligger komt, is het af en toe een hele uitdaging om elkaar te passeren. Maar dat heeft ook wel weer wat!





Onderweg stopten we diverse keren om van het mooie uitzicht te genieten, zoals hier met zicht op Glanmore Lake.














Via de Caha Pass reden we weer terug naar ons vakantiehuis. Al met al een prachtige rit!





4 opmerkingen:

  1. Inderdaad Betty, wat vre-se-lijk mooi daar bij jullie. Ik kan me voorstellen dat je bij sommige uitzichten er gewoon even stil van bent. Waar die groepsfoto gemaakt is bijvoorbeeld. (Of, Freek, moet ik eigenlijk zeggen: waar de foto gemaakt waar Freek er zo leuk op staat...?) Zo te zien treffen jullie 't nog aardig met 't weer. Op Flakkee valt nogal 'ns een flinke bui hoor. Maar Betty, je schrijft niet alleen goed, je fotografie ziet er echt ook heel goed uit zeg! Of zijn de mooiste foto's door Tanja gemaakt? ;) Vandaag zijn wij naar Delft geweest. Ik heb er een paar foto's speciaal voor jou gemaakt. Natuurlijk, vanwege de kleur...! Je ziet ze wel op Facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tanja heeft een hele mooie camera, Hans, waar ze hele mooie foto's mee maakt. Daar kan die van mij niet tegenop! Een nieuwe camera staat dus nog op het verlanglijstje! (Dat zou ik met het geld van EN kopen, maar dat is nog niet gebeurd...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe langer je wacht, des te beter de nieuwe camera's worden, die ontwikkelen zich enorm goed... Dus de eerste dertig jaar nog maar geen nieuwe kopen...! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha kinderen, De pannenkoeken waren nog wat bleekjes bij het omdraaien, zag ik. Ik wen trouwens nooit aan dat woord. Pannekoeken zijn veel lekkerder ;-) Op google volg ik jullie zo'n beetje, al onthoud ik al die plaatsnamen niet, het geeft wel een goed beeld waar jullie rondzwerven en onderaan staan daar ook weer geweldig mooie foto's. Het weer lijkt erg mee te vallen, al zul je af en toe net als hier wat regen hebben, geniet er van en de groeten aan allemaal

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.