zaterdag 9 augustus 2014

Seascape Lodge, Kenmare

Vandaag moesten we maar een klein stukje rijden (van Sneem naar Kenmare), dus we startten relaxed. Tanja en ik gingen gewoontegetrouw maar een eindje lopen (dat geeft nl. best een goed gevoel) en daarna ontbeten we met de hele familie.


In dit hotel was er een erg uitgebreid ontbijtbuffet. Naast het traditionele Ierse ontbijt, was er ook porridge, verschillende soorten granen en muesli, heel veel soorten (zoete) broodjes, (chocolade) muffins, en yoghurt met diverse soorten fruit. Ook veel lekkere sapjes: sinaasappel, appel, ananas, tomaat. Erg verleidelijk allemaal...


Na het eten ging Arjen met AL en Freek zwemmen in het zwembad bij het hotel. Ook van de hot tub werd gebruik gemaakt. Daarna dronken we nog een bakje koffie op het terras. Rond het hotel waren diverse wandelroutes uitgezet. We namen de Islands walk van ong. 45 minuten. Het uitzicht was echt prachtig, dat is op de foto's wel te zien!






Omdat we rond etenstijd uitgewandeld waren, aten we nog een hapje. Het lukte nog net om dat op het terras op te eten, we zagen de bui letterlijk hangen...


In de regen reden we naar Kenmare, waar we een cadeautje voor de ouwelui aanschaften (verrassing!).


Omdat we nu een week in een huisje zitten, moesten we nodig inkopen doen. Dat lukte bij de plaatselijke supermarkt. Daarna namen we contact op met de eigenaar van het vakantiehuis, die ons het laatste stukje begeleidde (ze was bang dat we het anders niet zouden kunnen vinden). We waren natuurlijk eigenwijs en waren zelf al gaan zoeken. We  hadden het juiste huis al gevonden, maar zonder huisnummers blijft het natuurlijk lastig!
Het is een mooi, groot huis met 5 slaapkamers en evenzoveel badkamers... En onder begeleiding van Anne Laura en supervisie van Tanja heb ik vanavond gekookt: tagliatelle met spinazie, spekjes en champignons. Dat was best lekker.
Verder werd er druk gewassen, gedroogd, vaatwasmachines in- en uitgeruimd. Zo'n hotel heeft ook best voordelen ;-)


En dit is het uitzicht vanuit het vakantiehuis...


Tot mogen!

2 opmerkingen:

  1. Jaaa, ook hier wifi! Gelukkig maar! Nou Bets, als ik het resultaat van je kookkunsten zie, zou ik je heel voorzichtig wel een voorstelletje willen doen... Ook dat cooken with whine spreekt me op de een of andere manier erg aan... ;) Heej, maar wist je dat die blauwpaarsige bloempjes (volgens mij Geranium 'Rozanne') rechts onderin één van de fotovakken ook bij ons in de tuin staan? En is de laatste foto, dus die hier direct boven, gemaakt van jullie vakantiehuis vandaan? Dan zit je ook hier heel erg mooi! Ik ben benieuwd hoe 't jullie hier vergaat de komende week. En Jan, zien we morgen weer een 'preekschetsje' tegemoet...? Goeien andacht alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha kinderen ;-) Ach ja, zo noem ik iedereen die meer dan een week jonger is dan ik. Wat een geweldige reis weer. Tot nu toe zeker en ook wel lekker, even rust en op 1 plekje blijven. Ondanks de was, af en toe koken en ook wat opruimen. Op G.maps volg ik jullie rit, want erg bekend ben ik niet in Ierland. Het was even lekker doorlezen van drie dagen. Nou, tot de volgende keer. Iedereen de groeten van O, Jan en TC.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.