woensdag 20 augustus 2014

Van Clifden naar Belfast

Omdat we vandaag een behoorlijk eind moesten rijden, gingen we om 8.00 uur al ontbijten.
Het personeel had zich blijkbaar wat verslapen, dus moesten we nog een poosje geduld hebben voor we de eetzaal in mochten. De manager (tenminste, daar gaan we van uit) van het hotel was in een spraakzame bui. Hij vroeg waar we vandaan kwamen. Toen hij hoorde dat we uit Nederland kwamen, wist hij zeker dat Nederland het volgende WK voetbal zal winnen. We kregen een Nederlands vlaggetje op tafel. Om ons heen veel Britse en Amerikaanse vlaggetjes, maar ook een Deense.
Na het eten werden de spullen in de auto geladen en net iets voor 9.00 uur reden we weg uit Clifden.
Het eerste stuk van de route was de weg in zeer slechte staat, dus dat schoot allemaal niet zo op. Later werd het wel wat beter, maar het onderhoud van de wegen is hier zeker niet zoals in Nederland!

Tegen 11.30 uur stopten we in de buurt van Sligo voor een kopje koffie met een scone, dat ging er wel in! En zagen we de Ben Bulben, een van de bekendste bergen (tafelberg) van Ierland.





 Om 13.15 uur aten we even snel een broodje bij een tankstation en daarna reden we in een keer door naar Belfast. Onderweg passeerden we de grens met Noord-Ierland. We zagen alleen een bordje, verder merkte je er niets van. Behalve dan dat de snelheid en afstanden nu weer in mijlen (per uur) vermeld worden en dat er in ponden afgerekend moet worden.

Om ongeveer 16.00 uur kwamen we aan bij het hotel: The Crescent Townhouse Hotel. Een parkeerplaatsje was gelukkig gauw gevonden!



Ondertussen hebben we een hapje gegeten bij de Italiaan in de straat schuin tegenover het hotel.



Morgen gaan we de stad verder verkennen. Er zijn al kaartjes gekocht voor de hop-on-hop-of bus. We gaan naar de Titanic Experience en natuurlijk langs de bekende muurschilderingen. Ik denk dat we de dag wel doorkomen! Morgenavond om 22.30 uur nemen we de boot naar Birkenhead (Liverpool). Vrijdag rijden we naar Harwich en daar hopen we vrijdagavond de boot naar Hoek-van-Holland te nemen. Als alles mee zit zijn we zaterdagochtend om 9.00 uur thuis. Omdat het internet op de boot meestal niet werkt, zal ik zaterdag nog een laatste blog posten met de belevenissen in Belfast en onderweg!

2 opmerkingen:

  1. Allemaal foto's uit jouw camera, Betty... Of heb ik 't gewoon lekker mis? Op het moment dat ik dit schrijf, hebben we hier voor de verandering hier weer 'ns een stortbui. Ik geloof dat jullie het daar deze weken heel wat beter treffen! En gelukkig maar...! Weer 'n fijne dag in 't vooruitzicht morgen, begrijp ik. Maar al met al ook wel een lange, vermoed ik... Niettemin, geniet ervan hè! Nú kan het nog... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo allemaal, jullie dag is dus goed gevuld in Belfast. Ik ben vooral benieuwd naar die boottocht, dat is een lekker eindje varen! ik kon het niet vinden op Google. Alleen een vliegtuig verbinding. Het varen lijkt me ook een mooi avontuur, al zal je een deel ervan wel slapen.
    Goeie reis alvast

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.