zondag 16 juli 2023

Zondag in Denemarken

Vandaag deden we het rustig aan. Rond 8.30 uur ontbijt, gevolgd door een kerkdienst op de hotelkamer (onze kerkelijke redactie is niet mee op reis, dus waagden we ons maar niet naar het zoeken naar een voor ons verstaanbare Deense zustergemeente ;-)). We hadden bedacht een groot gedeelte van de dag op het strand door te brengen. Onze ingepakte tassen stonden al klaar met handdoeken, plaids, boeken en eten, maar helaas, het weer gooide roet in het eten! Eind van de morgen stapten we toch maar in de auto richting het Træskohage Fyr. Daar aangekomen moesten we nog even in de auto wachten omdat het nog steeds regende. We genoten toen maar in de auto van een Deense caloriebom...

Na 10 minuten werd het droog en maakten we de wandeling naar de vuurtoren.

Zoals jullie inmiddels vast opgemerkt hebben: iedere dag een selfie van ons!

Helaas niet veel schelpen, maar toch nog wat gevonden! Nu zorgen dat ze heel mee naar huis gaan...

Tegen de wind in...

Na een leuke route met de auto waren we rond 16.00 uur weer in het hotel. Daar belegden we voor de liefhebbers nog een kerkdienst. Vervolgens gingen we toch nog op pad met onze ingepakte tassen en aten we aan de havenmonding naast ons hotelletje. In het zonnetje was het prima te doen!

Daarna verplaatsten we ons naar een 'duinpannetje', waar we eindelijk aan wat lezen toekwamen!

Ondertussen zijn de koffers weer ingepakt en gaan we morgen opnieuw verkassen!