dinsdag 19 juli 2016

'Tell the world I'm coming home'

Beste bloglezers,

Het Amerikaanse avontuur zit er weer op.
Gisteravond hebben we in stijl afgesloten met een Signature Burger en Coke voor Freek en een New York Steak met Corona voor‎ Arjen bij fifties restaurant Lorrie's Dinner. Onderaan Nob Hill, of eigenlijk halverwege. Die heuvel waar de cable car ook op gaat, hebben we voor het eten eerst nog even beklommen. Toen nog effe American Football gekeken, gelezen en daarna gaan slapen.

Na ons laatste nachtje in Hotel Rex in San Francisco vanochtend uitgecheckt, de auto uit de garage gehaald en naar de rental return bij de luchthaven gereden. Dat is een aparte hele grote parkeergarage met een verdieping voor elke verhuurmaatschappij. Je rijdt erin, ze scannen de barcode onder de voorruit al even, geeft de losse navi terug, krijgt een bonnetje en laat de sleutel in de auto achter. That's it. En dan met een soort metro'tje (airtrain) naar de juiste terminal. In ons geval International A. Daar hebben we de ruimbagage ingecheckt en vervolgens gingen we snel door de security. Alles ging vrij vlot hier en er waren maar korte rijen. Beter dan New York in. Duidelijk is wel dat het land úit stukken makkelijker gaat dan het land in...

Na security hebben we nog effe een brunch op en zijn we gaan wachten bij Gate A7‎. Op een gegeven moment zagen we al een grote blauw-witte Boeing binnenkomen. En inderdaad, even later kwam die naar onze gate taxiën en ging de slurf eraan. Bemanning, passagiers en vracht eruit, catering en brandstof erin en uiteindelijk ook wij...

Now boarding, see you later!

De taxi onderweg naar Schiphol...

Wachten, wachten, wachten...

Om 8.57 uur landde vlucht KL606 op de Polderbaan en was om 9.15 uur bij de gate gearriveerd.
Helaas was de bagage wat minder snel.
De koffer van Arjen was rond 10.30 uur boven water. Voor die van Freek moesten ze tot 11.15 uur geduld hebben. Maar nu is de boel compleet ;-)

1. Bedankt voor het meekijken met jullie reis. Rust goed uit, dan kunnen jullie er vrijdag weer tegen aan ;-)

2. En, even voor de duidelijkheid, dan ben ik de reisleider ;-)

3. Kijk eens aan, dat gaat wat worden dan! En ook de foto's zullen dan weer met een echt toestel gemaakt worden in plaats van met zo'n vage BlackBerry!

4. Bedankt Betty voor al je werk als hoofdredacteur van deze Blog. MissesB. gaat blijkbaar de fotoreportages vanaf vrijdag a.s. Verzorgen. Groeten Arjen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.